UK Digitale Ad Spend bereikt record £13.44bn
GEPOST OP 19/11/2019
Geplaatst in Search Marketing Nieuws
Uit de laatste cijfers van IAB UK en PwC Digital blijkt dat Britse adverteerders in 2018 13,44 miljard pond hebben uitgegeven aan digitale reclame.

Dit cijfer vertegenwoordigt een stijging van 15 procent op jaarbasis, en een stijging van ongeveer £1.8 miljard ten opzichte van 2017. Dit toont aan dat er nog steeds vertrouwen is in de markt over de kracht van digitale reclame.

Een analist gaf commentaar: ³”De flexibiliteit en meetbare prestaties van de top online reclameplatformen trekt kleine bedrijven, handelspromotiebudgetten en grote merkadverteerders aan³”.

Smartphone-reclame drijft de groei aan
Net als in 2017 kwam de groei in 2018 bijna volledig van smartphones. Nu is 51% van alle digitale reclame op de smartphone, wat het veranderende gedrag van de consument vertegenwoordigt.

Zoekadvertenties lopen nog steeds voorop seo seo seo seo seo seo seo seo seo seo seo seo seo seo seo seo seo seo seo seo seo seo seo seo seo seo seo seo seo seo seo seo seo seo seo seo seo seo seo seo seo seo seo seo seo seo seo seo seo seo seo
Zoekadvertenties blijven de totale digitale reclame-uitgaven domineren, goed voor 6,72 miljard pond – dat is 50% van de totale advertentie-uitgaven in het Verenigd Koninkrijk in 2018.

Dit wordt op de voet gevolgd door display advertising op 39%. Display omvat zaken als display banners, video, gesponsorde content en sociale in-feed video. Video is nu het grootste weergaveformaat, met 44% van de totale uitgaven in deze categorie.

UK Ad Spend 2019
Kredietbron: IAB 2018 Digital Adspend Study
Deskundigen gaven commentaar: “Naarmate de kwaliteit van de smartphone-telefoons blijft verbeteren… besteden gebruikers meer tijd aan het consumeren van meer videocontent op hun telefoon. En hoe meer content wordt geconsumeerd, hoe meer advertentiemogelijkheden ze krijgen”.

Verdere groei voorspeld
De grotere onzekerheid in de markt lijkt de uitgaven niet te hebben getemperd. In tekenen van verdere groei in 2019 meldt de IAB dat de Britse advertentie-uitgaven met 5,8% zijn gestegen tot 6 miljard pond in het tweede kwartaal van 2019 (april – juni 2019). Dit markeert het 24e achtereenvolgende kwartaal van de marktgroei in het Verenigd Koninkrijk voor reclame. Een uitsplitsing van de prestatie- en prognosecijfers over alle kanalen, inclusief de meer traditionele methoden, wordt hieronder weergegeven.

Verwachtingen voor 2019
Kredietbron: AA/WARC
De trend van gestage groei zet zich voort, wat betekent dat er een robuuste digitale marketingstrategie moet komen voor bedrijven die willen slagen in de nieuwe digitale-eerste-economie. Als u hulp nodig heeft met uw digitale marketingstrategie, neem dan contact op.